Dream - Travel - Discover - Reisverslag uit Bondi, Australië van Cynthia - WaarBenJij.nu Dream - Travel - Discover - Reisverslag uit Bondi, Australië van Cynthia - WaarBenJij.nu

Dream - Travel - Discover

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

08 Mei 2015 | Australië, Bondi

Lieve Allemaal,
Wat een geweldige maand April heb ik gehad! Zeker 1 waar ik nog lekker lang van ga na genieten.. en waar ik het zeker nog lang over zal hebben!!
Why.. dat zal ik hieronder uitgebreid vertellen...

Woensdag 1 april 2015: Melbourne Adventure!
Om kwart over 3 ging mijn wekker. Oeps wat was dit vroeg zeg! Maar ondanks een nachtje van maar liefst 2 uur was ik nog aardig actief en snel mijn bed uit. Het vliegtuig wil je natuurlijk niet missen!
Netjes op tijd stond ik op Sydney airport, printen ik mijn ticket, liep door de douane en zocht ik een mooi plekje uit om nog even een half uurtje te skypen met di papa en di mama! Hoe leuk is dat!!!
Na een helse vlucht van anderhalf uur.. wacht even, zei ze daar helse vlucht? Ja! Je moet je voor de grap eens indenken dat je in zo’n klein vliegtuigje alla ryanair stapt.. je weet wel zo’n madurodam type…. En dat je dan net genoeg ruimte denkt te hebben omdat degene voor je te eigenwijs is om zijn rugleuning rechtop te zetten, en degene naast jou eigenlijk gewoon echt Niet op 1 stoel past. En dan niet een beetje niet…. Maar gewoon Echt niet! Ik zat dus als loetje tegen t raam geplakt, en shocking klem! Jeeej…
ahfijn, na anderhalf uur was ik bevrijd uit deze benauwde situatie en kon mijn avontuur beginnen!!
Op zoek naar mijn hostel.. Eerst een shuttel bus richting centrum opgezocht en na een half uur kwam ik bij mijn hostel aan. Stap 1 kon ik dus afvinken! Gelukt
Omdat ik nog niet mocht inchecken heb ik lief gekeken of ik wil vast mijn tas ergens mocht laten.. gelukkig werkte dit. Ik ben een beetje rond gaan lopen om de stad te verkennen. Ik vind het altijd (en nu zie ik die kop van mijn paps al voor me..) heel leuk om alles lopend te doen in een nieuwe stad. Zo zie je tenslotte het meest. Na uren rond te hebben gelopen had ik eigenlijk bijna alle hotspots al gehad! (alsof ik aan het trainen was voor de marathon). Ik heb mezelf daarom ook maar meteen getrakteerd op een nieuwe handtas.. want met je portemonnee, camera enz in een plastic tasje over straat is niet heel erg handig. *al is dit beter te doen dan in NL…
Al snel liep ik in het donker verder te verkennen en waren mijn voeten inmiddels zo dood dat ik wat bij een leuk klein tentje gestopt ben om even wat te eten. Direct terug naar het hostel en snel zorgen dat ik me bed in kom! Ik was gesloopt!!

Donderdag: Eureka tower and meeting up with the girls
Om half 10 zat ik aan m’n ontbijtje! Lekker op tijd, want ik wilde uiteraard nog veel meer van Melbourne zien! Ik ben naar de bekende Queen victoria market geweest waar ik me ogen vooral heb uit staan kijken bij de food hallen! Waanzinnig! Echt foto’s maken lukte helaas niet heel erg daar!
Daarna ben ik doorgegaan naar de Eureka tower. Hier heb veel te veel dollars betaald om naar boven te kunnen (naar de 88ste verdieping) maar nog meer geld verloor ik aan het feit dat het mij leuk leek om een stuk de muur uitgeschoven te worden! Inderdaad.. gek mens.
Het uitzicht wat je daar had was wel echt super dus ik was blij dat ik het toch gedaan had! Je staat een stuk uit de muur, op de 88ste verdieping…. Niet voor iedereen weggelegd! Uiteraard ben ik na de edge experience nog meer geld verloren aan het feit dat het op zo’n moment leuk lijkt om je foto ook daadwerkelijk te kopen! (leuk voor later zeg je dan, en tuurlijk dat is het ook zeker!!)
Bij de harbour ben ik lekker gaan lunchen in het zonnetje! Heerlijk even gezeten en toen lopend via de laatste must sees richting hostel om te meeten met Ashley en Marije. Althans dat was de bedoeling. Maar ik zou Cynthia niet zijn om een keer niet te verdwalen.. dus jawel! Ik eindigde aan de verkeerde kant van Melbourne. Na 2 uur lopen -ik dacht dat ik gek werd- vond ik een tram waarvan ik wist dat deze richting mijn hostel zou gaan. Jeej! Uiteraard telefoon leeg.. du smet het laatste beetje had ik de meiden nog net kunnen laten weten dat ik later was.
Eenmaal met de meiden was het meteen gezellig. Ashley kende ik van 2 keer ontmoeten in Sydney, en Marije kende ik helemaal nog niet. Gelukkig zijn we allemaal redelijk het zelfde en ging dit erg goed! We zijn een pizzatje gaan eten en daarna nog even naar het Grown Casino geweest. Binnen ons ogen uitgekeken in het casino.. en al helemaal toen wij voor ons neus iemand 1500 neer zagen leggen en binnen 2 min het spel verloor! (Hij had dat bedrag best onder ons mogen verdelen). Onderweg richting het hostel zijn we nog ergens een drankje gaan doen, en toen ging ik naar mijn hostel en zij naar hun hostel een stukje verderop.

Vrijdag -> Auto huur, Ticket, Great ocean road!
Na het uitchecken stond ik om 9 uur bij Marije en Ash in het hostel. Daar even mee ontbeten en toen zijn Marije en ik de auto op gaan halen. Na dik uur wachten zei meneer dat de auto was uitgeleend.. even schoot er een nood kreet door me hoofd en kwam er al bijna een WHAAT uit.. maar meneer was me voor met, je krijgt een andere! Geen enkel probleem toen we de auto zagen! Ipv een klein rot autotje hadden wij nu een dikke toyota corolla onder ons kont zitten met alles erop en eraan! Niet geheel vervelend.
Eindelijk gingen we dan op pad.. het was een aardig stuk rijden maar met genoeg leuke plekken om te stoppen! Ik wilde zo graag naar de Great Ocean Road als ik in Australia zou zijn.. en hier ging ik dan!!
We hebben een aantal stops gehad.. en toen kregen we een flinke tegenslag. Een boete! Voor 5 min parkeren waar het blijkbaar niet mocht.. niet dat wij dat wisten want er stonden zo’n 50 auto’s op dit rijtje.. maar helaas bijna 150 penalty voor ons! Beetje zuur en flink balend reden we verder. We hebben het er nog een aantal keer over gehad en uiteindelijk bij neergelegd dat we het toch niet kunnen veranderen. Dit mocht de pret niet drukken!! Al snel gingen de foute nummers van de Ipad weer aan en blèrden we uit volle borst de klassiekers mee!
Rond zonsondergang waren we bij de 12 apostles. De naam zegt je waarschijnlijk niets.. maar dit is wat men over het algemeen ziet als er foto’s van aussie voorbij komen. Wat was dit gaaf om te zien!! Super koud.. maar om stil van te worden!! Na de japanner uitgehangen te hebben stapte we bijna onderkoelt (of nou ja.. zo voelde wij ons) de auto in! We moesten nog dik een uur rijden naar ons Hostel in Warnembool. Omdat het inmiddels al erg laat was zijn we gestopt voor een happie bij de mac. Eenmaal in het hostel gingen we al stuk bij de ingang. Gemiddelde leeftijd leek wel 50 en dat is niet iets wat je verwacht bij een Backpackers hostel. Omdat we allemaal zo moe waren hebben we wel een super goede nacht gemaakt.

Zaterdag -> Great ocean road Back
Na een heerlijk pannenkoek bak ontbijtje zijn we weer terug de Great ocean road op gegaan. Er waren nog zo veel plekken die we niet gezien hadden dat we besloten overal maar te stoppen. Ergens word dat een beetje vervelend.. 5 min rijden, auto uit, foto maken, aaah wat mooi roepen en weer de auto in.. maar op sommige plekken waren we extra blij dat we dit toch volgehouden hebben! Wat een uitzichten, wat een natuur!! Geweldig gewoon.
In Apollo bay, halverwege de terug weg hebben we afgesproken met Michelle en Amber die ook dat weekend in Melbourne zitten. Met ze alle lekker wat gedronken en toen allemaal weer verder. Wij zijn in het volgende stadje gestopt om een happie eten te scoren en vervolgens door te rijden terug naar Melbourne. Daar kwamen we aan in een leuk nieuw hostel en ondanks dat we super moe waren, zijn we toch nog op stap gegaan. Eerst bij Nomands wat gedronken omdat daar nog wat vrienden van Marije zaten, en toen iedereen de taxi insprong en Ash en ik alleen overbleven besloten wij om samen de stad op te zoeken. We hebben op straat meegedaan een karaoke gekte.. en vervolgens in een echte karaoke bar beland. Wij hadden een geweldige avond!! Om half 4 kwamen we het hostel weer in en zagen dat Marije ook weer terug was. Nog even gekletst over de avonden en toen snel slapen.

Zondag 5 april
In de ochtend zijn we in de rij gaan staan in de hoop dat er nog plekjes vrij kwamen voor de musical the lion king. Hoe dichterbij het kwam hoe meer hoop we kregen en ho meer zin we er in kregen! Helaas hadden ze geen kaartjes meer over en liepen we teleurgesteld weg. We hebben de auto gepakt en zijn naar Phillip Island gereden voor de Pinguin parade in de avond. Aan het begin van Phillip Island kwam we de chocolat factory tegen.. en wij zouden geen vrouwen zijn als we hier niet zouden stoppen! We hebben een tour gedaan, en ons uitgeleefd met alle spelletjes die je kon doen om chocola te krijgen! Eenmaal misselijk van de lucht en hoeveelheid chocola in ons lichaam zijn we terug de auto in gegaan op weg naar de pinguins. Na een dikke file kwamen we eindelijk aan, en….. Werden we weer terug gestuurd. Het was zo druk, en Pasen.. (even vergeten) dat het compleet uitverkocht was! Wij weer die ruime 2 uur terug gereden naar Melbourne. Ook dit ging weer met de gouwe ouwe muziek.. dus maakte we er maar het beste van. Eenmaal bij het hostel zaten we nog even buiten op de trap en raakte we in contact met wat gasten incl 1 Nederlander. We hebben ons vrij snel over laten halen en zijn met hun wat drankjes gaan doen en eindigde in een Salsa club. Ik was daar natuurlijk al snel gelukkig mee. Na de nodige danspasjes gewaagd te hebben besloten we om terug te gaan. Na de Russische poppen verveeld te hebben met onze acties (zie foto’s 2 understand) kwamen we weer laat en lollig bij het hostel aan om meteen ons bed in te duiken.

Maandag 6 april -> st Kilda
We zijn redelijk bijtijds weggegaan en gestopt in het badplaatsje st Kilda en st Kilda beach. Wat gegeten in St Kilda beach en daarna wat geshops in St Kilda zelf. Leuk plekje ook om te zien! Daarna hebben we poging 2 gedaan om naar Phillip Island te rijden.. en dit keer inderdaad meer voorbereid want op de terug weg van gister had ik online vast kaartjes besteld. Gegarandeerd een plekje vanavond dus! Eenmaal daar was het onwijs koud.. en vroegen wij ons af of we deze zit buiten wel zouden overleven. Thank god vonden we een slaap zak in de auto en zijn daarmee richting ingang gegaan. Je moet een stukje naar het strand lopen en daar komen de pinguins rond zonsondergang hun oversteek maken. Ondanks de verschrikkelijke kou was het super leuk om dit is te zien! In eerste instantie dachten wij daar anders over toen half Japan en China voor ons zicht kwam staan (en wat zijn die hier vervelend zeg!) maar al snel zaten we vrij vooraan en op de terug weg naar het center zagen we ze van wel heel dicht bij. Bijzonder gezicht. Onderkoelt (jajaa, wij hadden het koud in Melbourne) stapte we de auto in.. Verwarming op VOL en muziek weer uit de speakers. Eenmaal terug in het hostel hadden we weinig zin meer ergens in en zijn we vrijwel direct naar bed gegaan.

Dinsdag 7 -> back home!
Helaas moesten we op tijd weer uitchecken en vroeg de auto inleveren.
Gelukkig was dit allemaal goed gegaan en konden we met gerust hart weer verder (die boete even achterwege gelaten dan). We zijn bij Nomads hostel spullen gaan droppen en Marije bleef daar druk op zoek naar werk. Ash en ik zijn met de tram richting St Kilda beach gegaan om daar een happie te eten. Super gelachen in een leuk tentje! Tonnetje rond gegeten en contact gelegd met 1 van de jongste app makers tegenwoordig. (altijd leuk). Terug naar Nomands en daar moest ik dan afscheid nemen! Ik het super leuke dagen gehad hier in Melbourne maar helaas gaat mijn vlucht vanavond weer terug naar Sydney.
Netjes op tijd had ik de bus terug naar het vliegveld. Eenmaal daar zag ik al vrij snel dat ik vertraging had.. of nou ja ik niet, maar mijn vlucht! Damn… deze vertraging liep op naar ruim een uur en ik zat me stierlijk te vervelen op het vliegveld. Ipv half 11 uur kwam ik om 1 uur snachts thuis!

Woensdag: meeting up with Alicia
Om 7 uur stond ik weer naast mijn bedje en was ik dus erg moe!
Het standaard ritueel volgde al snel en om half 12 was ik klaar met de opruimen. Alies, waarvan we allemaal weten dat zij inmiddels ook in Aus was, zat al in bondi op me te wachten dus snelde ik richting strand. Helaas niet super goed weer maar toch nog bij een strandtent samen geluncht. Heel gek om een bekende hier te zien!! Na de lunch moest ik weer naar huis en aan het werk.
In de avond, je raad het al, vroeg me bed opgezocht!
Donderdag 9 april -> Ivy it is!
Weer vroeg de wekker gezet en het ontbijt en lunchpakket voor Henry gemaakt.
in de middag de nodige dingen in huis moeten doen en om 4 uur kwam Henry weer thuis. Na het eten ben ik richting Alicia gegaan in de stad, en zijn we samen naar Simone gegaan. Daar hebben we gezellig wat gedronken en toen op naar club Ivy! Daar moet je tenslotte geweest zijn als je in de stad verblijft. Zo gezegd zo gedaan, een te gekke avond in Ivy gehad en toen allemaal ons weg naar huis gevonden.

Vrijdag -> sight seeing with Alies..
Vrijdag is uiteraard nog steeds mijn schoonmaak dag. Omdat ik gister in de middag al wat dingen gedaan had was ik vandaag redelijk snel klaar. (gelukkig). Ik ben naar circulair quay gegaan waar Alies ook heen zou komen. Vanuit daar de Ferry gepakt naar Manly! Ook dit moet je gezien hebben natuurlijk . Hilarisch met Alies op een ferry! Eenmaal op manly hebben we daar wat eten gekocht en op het strand gaan zitten. Helaas sloeg het weer onwijs om en zaten we al snel in de regen (ik heb ook nooit geluk als ik naar Manly ga) We zijn snel terug gegaan naar Alies dr hostel, even omgekleed en onderweg naar Simone wat te eten gehaald. Daar weer wat ingedronken en toen mee met de pubcrawl. Dit was teven Ashley haar goodbye party want die vertrekt volgende week alweer.
De pubcrawl was weer 1 groot gekkenhuis/feest en was ik pas laat weer op Bondi terug.

Zaterdag 11 april -> Sight seeing part 2
Redelijk op tijd opgestaan, want vandaag moest ik kaartjes halen voor een NL feestje op 26 april. Als Nederlander kon je een gratig kaartje krijgen, als je bij de eerste 160 visitors zat. Dus strikte ik Alies en ging ze met me mee in de ochtend. Gelukkig niet voor niks!! 
Daarna zijn wij door gegaan naar Palm beach. Zelf had ik dit ook nog niet gezien dus was extra leuk. Na een bus rit van 2 uur kwamen we aan. Heel stom hadden wij natuurlijk niet gekeken waar het uitzicht punt was.. en moesten we nog een aardig stuk terug lopen. Daar begon pas de echte ellende.. en klim omhoog.. en niet zo’n kleintje ook! Helemaal kapot stonden we boven te zoeken naar ons lucht. Eenmaal op adem genoten we van het uitzicht en moesten we uiteraard even japenneren. Boven op de palm besefte we dat we snel richting beneden moesten want we moesten op tijd weer in de stad zijn. De klim ging minder snel dan verwacht en hadden de bus gemist. Wanhopig opzoek naar een ijsje of iets te drinken.. want het was behoorlijk warm, maar helaas was er nergens iets te vinden. Snel doorgelopen richting busstop en uiteindelijk iets gevonden. Laat kwamen we bij Simone aan, snel wat gegeten en toen richting pubcrawl. Net op tijd! Goed getimed. (Is natuurlijk ook belachelijk dat die om half 8 al begint). Ook deze avond verliep onwijs leuk, en deden we nog een after party in club home bar! Verdere details… gaan we niet op in!
Het was 1 groot feest!!!!! En zeker een avond om te onthouden..

Zondag: Laatste dagje met Alies!
We hebben weer afgesproken in de stad en waren er van overtuigd naar shar bay te gaan. Helaas was het weer best koud en leek het achteraf een slecht idee om nu te gaan cliff diven. Wel super jammer want we hadden allemaal vol goede moed onze spullen wel bij!
We besloten naar de westfield Sydney tower te gaan. Eenmaal boven bleek dat we daar 26 dollar voor neer moesten leggen, en dat zagen we niet echt zitten. We hebben heel doelloos wat rondgehangen in de mall, en uiteindelijk uit eten gegaan bij Vapiano. Lekker Nederlands.
Na het eten moesten we toch echt gedag gaan zeggen! Alies vliegt morgen alweer verder, en ik moest gewoon weer terug aan t werk.

Maandag: new week has started
Na het gefeest vanaf donderdag avond was ik blij dat ik een redelijk rustig dagje had!
Al dat feesten was me toch net even wat teveel en weer voelde ik me enorm verkouden worden… Pff houd het dan nooit op!
Na een rustig dagje met Henry thuis, ben ik op tijd gaan slapen. Ik had aardig wat in te halen na dit weekend!

Dinsdag -> Het is weer raak hoor!
Vroeg op.. met lood in m’n sokken (me schoenen had ik nog niet aan namelijk) en een hoofd waarin iemand heel hard hamertje tik aan het spelen was stond ik het ontbijt te maken.. Op het moment dat mijn mond open ging om iets te zeggen, klonk ik ook nog als een stervende kraai!
Verdorie.. weer een ziek gevoel! Ik laat me niet kennen en ga met iets wat meer aspirines gewoon me dag beginnen. In de middag heel druk op zoek gegaan naar werk en nodige brieven geschreven.
Tijd gaat nu erg snel.. Ik hoop dus maar dat ik snel iets goeds vind.

Woensdag, Donderdag en vrijdag
Huh doet ze nou opeens 3 dagen per keer…. Ja, erg veel valt hierover niet te melden. Alleen de standaard dingen zoals elke werkdag, 1 sollicitatie gesprek waar ik volgende week pas wat van hoor, en mijn schoonmaak dag. Verder alle vrije uren geslapen om te zorgen dat mijn zieke gevoel niet om zou slaan in griep dit keer! Saai, i know.. tell me ‘bout it!

Zaterdag -> Surprise Bday lunch voor Kelly
Ik had op tijd mijn wekker gezet want vandaag ben ik met Savannah uitgenodigd door de hostmom van Kelly voor haar surprise lunch. Het leuke is.. Kell weet ook echt nergens van!
In de ochtend appte we nog met elkaar en ze vroeg of ik nog steeds ziek was. Ja zei ik, maar ik was toen inmiddels al onderweg. Ik had trouwens niet gelogen, die kraai zat nog steeds op zn sterfbed.. en ik zag eruit alsof ik had gevochten met een kangaroo Maar ach.. zo’n surprise lunch wilde ik echt niet afzeggen. Ik was veel te nieuwsgierig naar haar gezicht. Kell was al binnen toen Savann en ik aan kwamen lopen. Ze draaide zich net om en daar stonden we dan.. ze was helemaal verbaast en echt een reactie die je graag ziet bij een surprise! Ik kreeg meteen een vingertje mijn kant op met oohh jij moet in je bed liggen joh! Haha! De lunch was erg gezellig en wat heeft zij en super gaaf gezin zeg. Allemaal heel lief en meegaand en super leuke kids. Na de lunch heeft Kell mij thuis afgezet. Het was voor mij al heel wat om zolang weer buiten te zijn e.d. dus ben daarna meteen in slaap gevallen. In de avond maar thuis gebleven ook, in de hoop dat het snel weer helemaal beter gaat.

Zondag: Opera house
Lekker uitgeslapen en gelukkig voelde ik me ietsje pietsje beter. Ik ben na lang twijfelen toch even naar de bday party gegaan die Kelly zelf georganiseerd had. We hebben wat gedronken en gegeten bij het opera house en het was erg gezellig!
Verder vrij weinig uitgespookt.. even aansterken nog

Maandag 20 april -> Storm is comming
Vandaag had ik de 2 kleintjes bijna de hele dag alleen thuis. Veel gespeeld, gekleurd, geknutseld, gelezen, en al dat soort dingetjes. Erg leuk allemaal! Maar na 10 keer het zelfde doen is voor mij de lol er vanaf.. terwijl kleine Henry er nog steeds stuk om gaat. Het is toch schattig!! We konden helaas niet naar buiten want het regende de hele dag super erg.. en de berichten voorspelde niet veel goeds.
Oma kwam ook weer eten, dus dan weten we t wel… Gezellig (Niet dus).

Dinsdag -> Storm! En interview
Vandaag meteen na het ontbijt de bus gepakt, ik had weer een sollicitatie.
Heel vaag bedrijf.. ze prijzen zichzelf enorm en roepen heel hard hoeveel awards ze gewonnen hebben e.d. maar wat ze nou echt doen werd me na het gesprek nog steeds niet duidelijk! Ik had totaal geen idee waarom ik daar eigenlijk zat. Vreemd. Daarna ben ik met Simone even wat gaan winkelen want die was vrij vanwege het slechte weer. Wij hadden het zelf niet zo heel erg door.. maar toen ik later langs Bondi reed snapte ik het wel. Het strand was compleet verplaatst naar de andere kant.. (wel leuk, zo’n mega lang strand) windstoten waardoor je zelf bijna de lucht in vloog en de bomen waren er maar bij gaan liggen! Hoe later het werd, hoe slechter het weer. Wat een ellende.. het huis koelde mega af en de hele avond is het onwijs koud geweest. Morgen voorspellen ze niet veel beters dus ik ben erg benieuwd.

Woensdag -> gepest door de cycloon.
Na een kort en onrustig nachtje stond ik verkleumt naast mijn bed. Geen verwarming, huis was onwijs koud en buiten klonk het alsof de drumgards voor de deur stonden te rammen.
Ik loop de kamer in en zie dat de woonkamer vol water ligt. Shit lekkage!! Alle lappen erbij gehaald en gehoopt dat het weer straks zou gaan minderen. De front gate was kapot gewaaid, de boom was verhuist naar de overkant van de straat, het strand lag inmiddels bijna bij de voordeur, electriciteit was er mee gekapt, het huis voelde aan als 2 graden en we konden geen kant op. Ik was nog steeds erg verkouden dus met 3 truien aan heb ik mijn dag binnen doorgebracht. Ik kan je vertellen… Niet tof!!

Donderdag 23 april.
Het regende nog steeds, en het waaide ook nog flink. Gelukkig was de ergste storm wel vannacht over getrokken waardoor we wel de hele nacht hebben kunnen genieten van een gratis concert van t onweer… Ik ben toch de deur uit gegaan. Deze kou in huis was niet meer te doen en besloot dat ik op z’n minst sloffen nodig had. Zo gezegd zo gedaan.. ellende om dat kleine stukje in het verkeer te zitten zeg! Overal lagen bomen op straat, waren huizen compleet doorboord en iedereen zat hier in de wijk nog te klooien met elektriciteit die door het hele gedoe zijn eigen leven is gaan lijden. Oftewel dikke drama!
Eind van de dag klaarde het een beetje op en waren alle waarschuwingen ingetrokken.

Vrijdag PARTYSQUAD
Schoonmaak dag. Ik wilde snel klaar zijn, wat de familie zou op tijd (12 uur) vertrekken voor een weekendje weg. Helaas stelde ze dit uit (tot half 5) in de tussen tijd was ik vast wat boodschapjes halen en ben ik even naar het strand gaan kijken, die nog steeds afgesloten was! Ik moest uiteindelijk zo haastte dat ik beneden stofzuigen en dweilen heb moeten laten wachten tot t weekend. (moet keertje kunnen).
Met Kelly afgesproken op Bondi Junction om samen naar Simone te gaan. Karlijn was inmiddels ook onderweg daar heen. Daar met z’n alle aan de wijn.. chillen op het balkon en toen richting the chinese laundry. Vandaag gaan we naar de PartySquad. Ik hoor sommige denken.. wat doen die daar, die zijn toch Nederlands?! Dat klopt.. maar ze spelen ook Engelse muziek..
We stonden net binnen en keken elkaar allemaal verward aan. Wat voor hol is dit dan weer.. en die muziek (Partysquad duurde nog ff voordat die kwamen) we gaven het 10 min. En voor we het wisten gingen we helemaal los! Zonder schaamte staan springen en zingen… Uit ons plaat!
We ontmoeten wat gasten die ik al eerder een keer ontmoet had en hebben daar de rest van de avond mee gevuld. Nooit verwacht.. maar dit was gewoon te vet!!! Wat een party!!!
Na de nodige dans pasjes werden we naar buiten geholpen. Het was afgelopen! Wij waren alleen nog niet klaar.. en zijn onderweg richting hostel van de gasten los gegaan op klassiekers in het park. Vertolkt door niemand minder dan… ons zelf!
Deze avond gaat bij mij de boeken in als 1 van de allerbeste avonden hier!! (en ik geniet stiekem weer nu ik dit zo typ)

Zaterdag………
Met een smile werd ik wakker!! Of nou ja, zo lag ik eigenlijk de hele tijd al.. aangezien ik maar een uurtje geslapen had. Nog heerlijk even nagenieten van de afgelopen avond.
Halverwege de dag belde Kelly mij op en vroeg of ik mee wilde naar de rugby league. Dat leek mij wel wat dus moest snel haasten en zorgen dat ik op tijd klaar was.
Om 3 uur stonden ze voor mijn deur (kell en dr hostdad met kids) en zijn we richting het stadion gereden. Wat super gaaf om dit een keer mee te maken zeg! We zaten in het Membersclub gedeelte dus moesten netjes gekleed. Het weer sloeg helaas zo om, dan de wedstrijd gestaakt werd vanwege de mega grote hagelstenen en de hoeveelheid wat die ik 1 klap naar beneden kwam. Kell en ik deden ondertussen ons best om op de Dancecam te komen en hadden het ondanks de kou en regen prima naar ons zin. Na de game ben ik thuis afgezet en ben ik snel gaan omkleden. Uurtje later meeten we weer op bondi om samen weer richting Simone te gaan. Eenmaal daar kwam Pim (1 van de gasten van gister) ook gezellig langs en werd ons avondje balkon hangen zo gezellig dat we nog maar 10 min hadden om ergens binnen te komen.. wij snel het huis uitgesprint maar helaas.. omdat we 2 clubs door elkaar gegooid hadden waren we verkeerd maar ook te laat. We kwamen nergens meer binnen en hebben heel zielig op de hoek van de straat gegoogelt naar drank winkels.. ook daarmee geen succes! Terug naar het balkon van Simone dan maar. Daar hebben we door de meligheid een uur krom gelegen om een potje nutella… waarvan ik de details bespaar.. En uiteindelijk was het opeens 4 uur. Wow! Hoe krijgen we het voor elkaar. Op naar huis!

Zondag 26 april -> Kings day boat party!
Op tijd ging de wekker.. en verzamelde we weer allemaal bij Simone thuis voor een heerlijke lunch. Om half 1 begon de oranje gekte bij ons toe te slaan.. allemaal iets oranjes aan, nagels werden gelakt, face paint werd aangebracht, en de wijntjes plopte al open!
Pim en Mo kwamen ook nog even gezellig langs, want die vertrekken helaas vanmiddag alweer richting oostkust. We hebben nog geprobeerd lief te kijken en ze over te halen voor de bot party, want die 2 gekken erbij is alleen maar leuk.. maar dat werkte niet! (geef jullie groot gelijk hoor). Anyways.. kwart voor 3 liepen we naar de harbour en alles en iedereen zag er oranje uit. Super leuk! Afscheid genomen van Pim en Mo.. en de boot op.
Ik vond het nodig om 2 dubbele Vodka te drinken, aangezien ik zei doe mij maar t zelfde.. en heb nog nooit zo gewiebeld op een boot. Ik begreep spontaan wat iedereen tijdens de intocht voelt die dan groen aan loopt. Hahaha hier kwam ik dus vrij snel weer van terug en besloot ik om cola te gaan drinken! Uiteindelijk zag ik iedereen om me heen aftakelen en liep ik vol energie rond te huppelen.. ook leuk kan ik je zeggen!! De boat party was te gek!!
Om 7 uur stonden we weer op de kade, en gingen we door naar de georganiseerde after party! We hebben doorgefeest tot 11 en hebben toen de taxi naar huis gepakt. Het is dan ook wel weer mooi geweest vanaf half 1 smiddags.
Eenmaal thuis lag ik klaar wakker van de hoeveelheid cola die ik nodig vond te drinken.. en had ik nog steeds het idee dat ik op de 1 of andere manier toch nog op die boot stond.
Anyways,, het was een geweldig weekend!! Helemaal verrot.. maar Super tijd!!!

Maandag -> ik heb een ka ka ka ka kater in mn kop! Lalaa
Nou viel dat heus wel mee na mijn cola.. maar na zo’n weekend als dit voel je je heeeeeeeel erg sloom op de maandag ochtend. Tijdens Henry z’n zwemles ben ik nog even een uurtje gaan slapen maar dat had ik beter niet kunnen doen :p.
Verder de hele dag met de kleine in huis gespeeld en alle nodige dingetjes in huis gedaan.

Dinsdag: Job hunting
Na het ochtend ritueel ben ik op banen jacht gegaan. Van die baantjes van vorige week heb ik niks meer gehoord, en ik moet nu toch echt iets gaan vinden. Helaas is het hier winter aan het worden en zijn de banen ver te zoeken! Ook heb ik vast wat gewerkt aan mn blog, en ben ik buiten ff rondje gaan lopen. Ook weer is nodig.

Woensdag -> Interview
Vanochtend direct na het ontbijt de bus gepakt, ik had een job interview. Dit verliep prima en ik hoorde eind van de dag dat ik de volgende dag mocht terug komen voor training en test. Als deze goed zouden zijn had ik de baan. Het verdient super, maar het enige nadeel is wel dat het per sales gaat en niet per uur. Lekker stressvol als ik dalijk het appartement moet betalen dus… Ik ben benieuwd of ik er morgen überhaupt door kom, maar ik ben in de avond toch nog even verder gaan kijken. In de middag ben ik bij Simone geweest om mijn haar te verfen. Ohjeej ik kan jullie gezichten al voor me zien haha… en inderdaad ohjeej!! de bedoeling was het iets minder vel licht te maken door low lights erin te doen.. helaas kiest mijn haar altijd zelf wat die wil doen met verf.. en ben ik zowaar veranderd in iemand de met de trend mee gaat. Hoezo?? Nou, omdat ook ik nu grijs ben! Zooo niet de bedoeling. Simone en ik zeiden het gelukkig alle2. En waren het er over eens dat het niet echt mooi is. Voorlopig ga ik gewoon grijs door het leven.. want tja, zolang mijn haar het nodig vind zelf te kiezen of de kleur pakt of niet.. weet ik niet wat ik er overheen moet gooien!

Donderdag: Got the job…. Maar niet te enthousiast.
Na het ochtend ritueel ben ik op training gegaan, de test was te simpel en ik had direct de baan. Volgende week (als mijn hostfam op vakantie gaat) ga ik beginnen. Ik ben benieuwd… sterker nog, ik ben er beetje bang voor… het komt nu dichterbij dat ik weg moet en het appartement moet gaan betalen.. maar een baan gebaseerd op sales kan je natuurlijk niks mee. Lekker gestrest dus. En toch nog hopen dat er snel iets anders voorbij komt.
In de avond kwam de IWAB oma weer eten en dit keer ging ze ver over mijn grens heen met dr gebemoei. Niks was goed, alles moest op haar manier, spullen uit me handen getrokken, gekleineerd en dat was mijn druppel.. ik legde mijn spullen neer en ben in mijn kamer gaan zitten. Niemand van de fam die het verder doorhad want de iwaboma had natuurlijk weer de aandacht. Ik belde Simone op en moest even me verhaal kwijt. Ben geen voetveeg. Ik probeerde er nog wat van te zeggen maar niemand leek het te boeien.. en omdat er meer mensen waren wilde ik ze niet allemaal voor het blok zetten. Dit gaf mij wel weer een beetje extra spanning.. ik moet al weg vanwege het weinig verdienen e.d. en als je dan ook nog dit soort dingen meemaakt, hoop je dat het allemaal maar echt gaat lukken.
Achja, het hoort er bij! Even me verhaal kwijt.. bedenkend dat ze zelf waarschijnlijk niet beter weten en het voor de helft niet eens doorhebben en dan is het ook weer klaar.

De maand april is voorbij gevlogen. Melbourne, te gekke Feestjes, te leuke mensen, cycloon meegemaakt, eerste echte aanvaring in huis, nieuwe baan, en nouja jullie kennen de verhalen.

Mijn tijd vliegt. Althans zo lijkt het! Ondanks sommige stress momentjes geniet ik nog steeds met volle teugen en dat is misschien juist de reden waarom ik m stress voor een baan. Ondanks dat ik iedereen mis, wil ik nog niet naar huis! Ik ben hier nog niet klaar.. er is nog teveel…. Ik ga mijn best doen om dit allemaal te realiseren!! En ik hou jullie daarvan weer op de hoogte in mijn volgende lap tekst.

Super thanks weer voor degene die iedere keer weer de tijd nemen om zo’n mega verhaal te lezen! Vind ik echt heel leuk!

Dikke kus voor jullie

• 08 Mei 2015 - 13:42

Paps & Moes:

Jeemig de pemig
    Wat een verhaal weer zeg.
    Gelukkig houdt je ons bijna dagelijks op de hoogte. Toch wel lekker zo'n app.
    Wat jij allemaal in zo'n korte tijd meemaakt, doet, besluit en regelt gewoon geweldig.
    Tuurlijk missen we je hier in het koude landje, waar een zandstorm ook geen uitzondering is, maar er is geen moment dat wij ons zorgen hoeven te maken. (Nou ja misschien een beetje voor die IWAB Oma dan weer wel...... ha ha gewoon zeggen van je van haar vindt....... wij weten als geen ander hoe je dat kan ha ha.)
    Wij zijn benieuwd naar de volgende ervaringen van je. Hier wordt het zomer, daar winter........ zal wel een stuk rustiger worden in Sidney. Dan toch maar door reizen......

Kussies en liefs van ons.
    LoveU en we spreken op de app......
    Paps & Moes

• 08 Mei 2015 - 15:16

Marion:

Hey Cin,

Wat super leuk zeg om je verhaal weer te lezen. Ben er weer even voor gaan zitten.
    Zo te lezen vermaak jij je prima daar down under.
    Veel plezier nog en veel succes met je job!
    Kijk nu al uit naar je volgende verslag.

Liefs,
    Marion

• 08 Mei 2015 - 22:34

Desiree :

Hey Cyn, super leuk verslag weer! Veel meegemaakt in een maandje.... fijn om te horen dat het zo goed gaat, op oma na dan

• 09 Mei 2015 - 10:03

Zus:

Hee zussie,

Wat een maand weer he! Ik had natuurlijk veel al wel gehoord gelukkig, maar het zo weer even teruglezen is altijd leuk!
    Dat even kan ik eigenlijk wel weglaten:p
    Volgens mij heb jij Kingsday nog uitgebreider gevierd dan wij hier;) de rommelmarkt op de Fred is natuurlijk niets vergeleken bij zo'n boatparty! Maar snap je me nu eindelijk?? Lekker hoor zo'n bootje...
    Joh en die oma...die moet je lekker een cookie of her own dough geven!
    Heeft ze al nieuw fruit en een kachel voor je gekocht?
    En ehh las ik nou cliff diven?? Weet je wel dat dat...net als een squad...heeeel gevaarlijk is;);)

We appen, skypen, bellen snel weer!
    Mis je zussie!
    Heel veel plezier nog!!
    Loveyou! Xxxx

• 09 Mei 2015 - 19:14

Brenda:

Cyn lekker genieten xxx

• 12 Mei 2015 - 10:58

Jordy:

Hej Cin, Succes met je nieuwe baan!
    Nog steeds leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt :)

Spreek je snel! xx

• 25 Mei 2015 - 19:31

Oma:

Hallo liefje,
    Eindelijk kan ik reageren op je nieuws. Die kl.. laptop van mij deed niet wat ik wilde, als ik hem eindelijk uit zijn winterslaap had was die zo langzaam of hij ging zomaar uit. Ik heb met je vader een nieuwe gekocht (windows 8.1) Denk je dat ik dan zomaar op dat ding overweg kan, Nee dus. Francis heeft me vandaag het een en ander uitgelegd. Nu kan ik al jouw verhalen lezen. Wat heb je weer veel gezien en beleeft. Je hebt ook weer prachtige foto,s gestuurd. ik wens je succes met je nieuwe job. Zorg dat je niet weer zo'n lieve Oma treft. Frommel zo eentje in een koffer en stuur die dan weg naar Verwegistan.
    Geniet nog met volle teug,en van alles wat je ziet en kunt beleven, veel plezier,denk aan ons en pas goed op jezelf.
    Veel liefs en een dikke knuffel, Oma

• 24 December 2015 - 10:00

Kara Duifhuizen:

Hoi Cynthia!

Voor het programma Start op Radio 1 (BNN-Vara) wil ik graag met jou bellen aankomende zondag 27 december. Van de zomer zat je vast in een kooi boven krokodillen en bent nu uitgeroepen tot geluksvogel 2015.

Het gaat om een korte live gesprek op de radio. (rond de 3 minuten) Ik wil even terugkomen op de krokodillen en misschien heb je meer bizarre of geluksmomenten gehad afgelopen jaar.

Zou ik vandaag met je kunnen bellen om alles door te nemen?

(Ik heb je op FB een PM gestuurd!)

Groetjes Kara Duifhuizen