I'm a Koala.... And I Loooove Youuu - Reisverslag uit Bondi, Australië van Cynthia - WaarBenJij.nu I'm a Koala.... And I Loooove Youuu - Reisverslag uit Bondi, Australië van Cynthia - WaarBenJij.nu

I'm a Koala.... And I Loooove Youuu

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

02 Februari 2015 | Australië, Bondi

G’day Mates,

Het is gewoon al februari.. de tijd vliegt echt voorbij zeg. Mijn aankomst herinner ik me nog als de dag van gister, terwijl het soms ook lijkt alsof ik hier altijd al zit! Bizar.
Ik probeer jullie al bijna 2 maanden lang een beetje mee te nemen in mijn avonturen.. en mij verveeld het nog steeds niet. Zo gaan we dus nu eerst even terug naar 13 januari.

Maandag 12 januari 2015:
Vandaag is het moving day naar mijn nieuwe kamer. Ik hoefde in de ochtend niet te werken omdat ze met de familie naar sealife gingen. Om half 10 was ik beneden en Kassie was nog thuis. Al haar spullen had ze al ingepakt en hebben we samen in het kantoor van Huw gezet, zodat mijn spulletjes erin kunnen. Nu gaan indelen enz.. best beetje gek! Maar wat heb ik een heerlijk plekje hier :)
In de middag ben ik op tijd begonnen met eten voorbereiden want de familie van Huw bleef ook weer eten. In de avond kwam Kassie haar spulletjes ophalen en hebben we nog even zitten kletsen.
Nu moet ik het echt alleen doen!

Dinsdag: MollieMollie Time
Om half 8 stond ik het lunch pakketje voor Henry klaar te maken. Meestal komt hij tussen half 8 en 8 z’n bedje uit, maar vandaag sliep hij om half 9 nog. Niva was inmiddels ook al beneden, en we waren verbaast. Net toen we naar boven wilden gaan begon hij moet roepen.. DA-DY.
Na het ontbijt is Niva hem weg gaan brengen en ben ik de boel gaan opruimen en wat wasjes gedaan. De middag had ik weer vrije tijd. Ik besloot om mijn verslag online te zetten.. maar aangezien ik altijd ruzie heb met de site, duurde dit maar liefst 3 uur! Sweet.. thanks!
De avond verliep eigenlijk niet heel anders dan die hiervoor. De familie kwam weer gezellig mee eten, en na het eten Henry in bad gestopt en Huw heeft hem verder naar bed gebracht.

Woensdag 14 januari:
Ook vanochtend stond ik vroeg op om het ontbijt en lunch pakketje klaar te maken.
We merken de laatste dagen aan Henry dat die alle veranderingen niet zo goed trekt. Het is ook niet niks voor zo’n kleintje! Daar word ook zomaar van verwacht dat hij alles al snapt en doet..
op MollieMollie heeft hij eerste 20 min gehuild dat hij echt niet wilde blijven. Waarschijnlijk heeft hij door dat het niet zomaar once a week gezellig doen is.. maar dat hij echt 3 volle dagen per week daar heen moet. Uiteindelijk ging hij gewoon lekker spelen en was hij alles snel vergeten.. nou hopen dat het goed gaat dan maar!
In huis heb ik weer de nodige dingen gedaan en de boodschappen die werden bezorgd.. (ja heel fijn, wij gaan niet naar de supermarkt, de supermarkt komt naar ons!) opgeruimd. Met Henry ben ik nog wat gaan kleuren en ik kwam er achter dat ik absoluut Geen potentie heb voor de nieuwe picasso!! Wat was ik slecht zeg.. Als je nog steeds poppetjes tekent met harken als armen en benen.. is het flink mis met je teken kunst :P dit word oefenen want Henry verwacht namelijk een cars auto (die er ook nog echt op lijkt, anders vraagt die wat ik aan t doen ben), en een zelfgemaakte PepaPig kleurplaat… OEFF Ik heb m’n dagbezigheid gevonden.
In de avond geven we een Barbie (BBQ) iedereen kwam eten, ook de zus met kids van Niva. Erg gezellig en lekker druk! Eenmaal klaar ben ik alles gaan opruimen en schoonmaken en zat mijn werk dag er op. Ik ben naar het strand gelopen waar ik afgesproken had met Jess en Jade en heb daarmee gezellig aan de cocktails gezeten de rest van de avond!! #Afzakkertje!
Donderdag 15de: IVY BABY
Vandaag was ik vrij! Heerlijk dit. Hier kan ik wel aan wennen zo.
Toch niet al te laat was ik uit bed. Ik ben lekker naar het strand gegaan en eventjes naar bondi junction. Daar heb ik wat te eten gehaald voor de avond, en op mijn gemakje terug naar huis.
Tijd voor een avondje stappen =D. Hele groep bekende ging naar Ivy dus had ik met Jade en Jess afgesproken dat het wel leuk zou zijn als wij dan ook gaan. Ivy is een pool discotheek. Ik was nog nooit binnen geweest dus was erg benieuwd. (vooral na alle verhalen van iedereen). Eenmaal binnen was het echt mega groot.. het heeft 5 verschillende verdiepingen en op elke verdieping heb je andere soort muziek… oh shit dit nummer is leuk, dat nummer op level 3 ook.. oh op 5 draaien ze ook iets leuk…. PANIEK mind fuck… We kozen voor…. Het andere gebouw :P want tja daar was de pool.
Wij via via naar het andere gebouw. Verplicht met de lift naar boven en daar sta je dan.. op het dak, super gezellig sfeertje, en uiteraard het zwembad! Maar ik ga er van uit als je een zwembad erbij hebt. Dat je dat ook gebruikt… nou nee hoor, iedereen lekker opgedoft en geplamuurd langs de rand van de pool.. okay, uhm, sweet!
het duurde niet lang of de eerste helft van de gasten waren ook binnen. Die hadden maling aan de rest en jumpte zo het water in. Kijk, dit lijkt er al meer op dacht ik. Ik dronk het laatste beetje van mij heerlijke amaretto sour op (al jaloers paps?) en ik dacht.. why not! Ook ik jumpte zonder pardon het water in! *Kent geen schaamte!. Daar lagen we dan.. die gasten klappen en toen ik om me heen keek snapte ik waarom, alle meiden stonden met hun hakjes in hun hand, korte jurkjes vast met alleen de teentjes in het water.. want stel je voor! Ik kwam daarentegen al in een spijkerbroek aanzetten.. en gaf er op dat moment erg weinig om hoe mijn haar zou zitten in het water. Conclusie.. ik lag als enige meisje… Toch gek.. als 1 iemand erin gaat, volgt vanzelf meer zeiden we nog.. en ja hoor eerst volgde onze vrienden, en al snel kwamen er steeds meer mensen in! Ook eindelijk wat meiden!! :):).
Na wat dansjes in het water later ging ik beneden douche en aankleden… en ja die I don’t care mentaliteit… baal je van als je je realiseert dat je geen handdoek hebt!! Gelukkig kon ik die van Timo lenen en probeer je dan maar in je strakke spijkerbroek te hijsen… jup, nog zo’n moment van shit… want wat doe je als je met je bikini zooi het water in stapt.. die je al aan had, niet verwachtend dat je ook echt in t zwembad gaat en je hebt geen extra kleding mee genomen….. Juist, you know!
Anyway, het was een super avondje!!

Vrijdag 16de: Home Alone!
Ergens in de verte hoor ik om 7 uur mijn wekkertje gaan.. het liefst draaide ik nog even om maar helaas. Moe liep ik naar de keuken en begon aan het lunchpakketje e.d. voor Henry.
Vandaag heeft hij onwijs drama gemaakt in de ochtend op day care. Zijn vader mocht absoluut niet weg, en gillen en huilen alsof zijn leven er vanaf hing! Sneu! Eenmaal thuis, werden we na 3 kwartier gebeld. Hij heeft non stop gehuild en gegild. Huw is hem toen toch maar op gaan halen.
Thuis heb ik wat met hem gespeeld en lekker in de tuin gepicknickt. Super grappig! En wat een bijdehandje is het toch. Eind van de dag is het gezin naar Niva haar ouders gegaan en was ik vrij. Ik heb heerlijk wat te eten gemaakt voor mezelf en besloot een rustig avondje te houden met een filmpje.

Zaterdag: It’s getting hot in here
Weekend! Altijd fijn, maar met 39 graden nog fijner! Ik ben lekker richting strand gelopen maar toen ik dat niet uithield in de zon besloot ik de beachwalk te doen. (dom! Alsof dat dan wel te doen is ofzo.. girl, think!) anyway, de walk was wel even heel fijn!! Lekker langs alle mooie stranden gelopen, bij de rotsen gezeten en mensen gekeken.. (altijd lache). Op mn gemakje ben ik terug gegaan en ben eind van de dag nog even in het park gaan liggen omdat het net ff wat minder heet was. Ik besloot om op deze wolkeloze dag de sunset te gaan bekijken bij de harbour bridge and opera house. Lekker die kant opgegaan en daar bij de take away wat te eten gehaald en in het park met geweldig uitzicht opgegeten. Sunset was super mooi! Maar wel jammer dat de zon niet echt onder de brug onder gaat. Maar ach dat mag de pret niet drukken toch. Dit hebben wij in nl überhaupt al niet.
Savonds nog even staan kijken bij een gitarist die geweldige nummers speelde bij de opera bar en toen langzaam naar huis. Het was inmiddels toch alweer 11 uur.

Zondag 18 januari: Dutchies and a Barbie
Vandaag heb ik met Savannah en Karlijn afgesproken. Via facebook zijn we in contact gekomen en werken nu allemaal in sydney als au pair. We hadden afgesproken in de stad, en dit was voor iedereen de eerste keer dat we elkaar zouden zien. In het begin klein beetje onwennig en heb je het vooral over de gezinnen maar al snel veranderde dat. We zijn gaan lunchen in Hyde park met een heerlijk cocktailtje erbij! Ik had vandaag ook de BBQ van Jacob en had de meiden gevraagd of ze mee wilden. (J vond dit goed namelijk!). we zijn wat boodschapjes gaan halen en toen met zn 3tjes naar Bondi gegaan, want daar was de barbie. Gezellig gekletst, gezeten, gebbqt, en uiteraard aan de goon gezeten! Ik had iets meer feestje verwacht, maar ondanks dat was het een gezellige avond. De schade merkte ik eigenlijk pas in bed… haha!

Maandag: ZOODAY
Gister avond had ik besloten dat het leuk zou zijn als ik mee ging naar de Zoo met Niva, Huw de kids en de familie van Huw. Om half 9 gingen we de deur uit! Met de ferry naar de ferry en zo kwam we aan bij de ZOO. Henry was heerlijk enthousiast en door het dolle heen. Het was nog even spannend want zijn hadden familie kaartjes, en ik nog niks. Gelukkig zie ik er blijkbaar uit als 13.. want zo kwam ik met de familie kaart ook binnen… (hellyeah). Gratis dagje ZOO voor Cynthia.. fijn!
We hebben echt van alles gezien daar en zijn ook naar 2 shows geweest. Henry vond het zo gaaf en spannend allemaal dat die in de middag beetje hangerig en moe werd. Gelukkig was de buggy mee, en kon hij eventjes rusten. Ik wilde de zoo eigenlijk overslaan omdat ik graag naar de australianzoo in Brisbane wil.. maar ben blij dat ik er toch geweest ben! Het was super mooi, net jurassic park!
Eenmaal terug thuis heb ik voor Henry gekookt, en wij met z’n alle pizza gehaald. Goeie afsluiter zo!

Dinsdag: last minute decisions
Vandaag was weer een normaal werkdagje, ochtend alles klaarmaken voor Henry, middag vrij en in de avond zou de hele familie naar queensland vertrekken en zou ik vrij zijn tm zondag of maandag.
Aangezien ik het zonde van mijn tijd vond om hier te blijven besloot ik de vrije middag te gebruiken om op te zoeken wat ik dan allemaal kan doen in die tijd. Hm, lastig Melbourne is te kort, Adelaide opzich wel ver.. Alice spring wil ik al heen.. howwww!! Alles in de buurt heb ik ook wel gezien en ik had geen idee meer. Uiteindelijk heb ik echt last minute besloten dat ik een vlucht zou nemen naar Adelaide! Zo gezegd, zo gedaan!  Morgen ochtend om kwart voor 7 vlieg ik! Whoops.
Ik ben in de avond het huis gaan schoonmaken, want dat moet natuurlijk ook gebeuren. Om half 12 was ik daarmee klaar, latertje! Toen nog al m’n spulletjes inpakken en proberen te slapen. Dat is me welgeteld 2 uur gelukt met de tijd de ik nog over had!


Woensdag: ADELAIDE IT IS!
Om kwart voor 4 stond mijn wekker… say halleluja! Wat vroeg zeg.. maargoed het is wel voor iets heel gaafs natuurlijk! Ik snel haastte naar de bus en in die haast ben ik spontaan het steegje voorbij gelopen waar ik in moest. Great, bus gemist! Stressvol ochtendje dit! Ik zou het nog wel halen met de volgende bus.. maar wel krappies, en dat wilde ik niet! How goed begin. Eenmaal in de bus vroeg ik de busdriver of hij wilde laten weten als ik bij halte museum was, want daar moest ik overstappen op de trein. Ergens wist ik wel waar die stop was.. maar het regende onwijs, het onweerde, ik was moe, en kon niet makkelijk naar buiten kijken. 2 stops voor waar ik moest zijn was de busdriver zo vriendelijk om te zeggen dat ik er al uit moest.. ik vond het vreemd want herkende t niet, maar dacht dat hij het wel zou weten.. ik stapte de bus uit, en ja hoor.. ik zie dat ik het hele park nog door moet. Shit, en dat in dit weer! Verzopen kom ik bij de trein aan, die 2 min daarna zou vertrekken. Gelukkig ik heb het in ieder geval wel gehaald . Eenmaal op het vliegveld ging alles super snel, ik had de balie van Jetstar snel gevonden, liep naar zo’n doe het zelf apparaat, tikte mijn boekingsnummer in, kreeg mijn ticket, liep door de douane, en binnen 10 min stond ik aan de andere kant!
Nou dat verliep gelukkig goed. Zitten we in het vliegtuig, gaan we taxiën, moeten we terug… pardon what? Jaa een technisch probleempje of iets. Yeah great! Na anderhalf uur in het vliegtuig te hebben gewacht, gingen we uiteindelijk toch nog weg!:)
Adelaide heeft een half uur tijdverschil met Sydney, en dat vond ik toch zo vreemd!! Eenmaal daar had ik ook mijn hostel snel gevonden alleen mocht ik nog niet inchecken. Gelukkig had ik geen al te zware tas mee en ben ik op zoek gegaan naar een kaart van de stad. Die eenmaal binnen ben ik ergens gaan lunchen en ben gaan uitzoeken wat ik allemaal moet zien enz enz.. Route bedacht, Belangrijke dingen opgeschreven op naar het hostel. Inmiddels mocht ik inchecken dus kon ik mijn tas lekker achter laten en even omkleden. Het was hier super heet. Ik heb een heel rondje stad gezien en aan het eind vd dag/begin avond had ik heel Adelaide gezien! Zo dat kan ik maar vast gehad hebben :P. Helemaal verrot was ik terug in het hostel en ben ik om 10 uur al gaan slapen.

Donderdag: SIM’S HERE, LOST IN CLELAND
Vanochtend om 8 uur kwam Simone ook in Adelaide aan! Die had de avond te voren ook een ticket geboekt toen ze hoorde dat ik hierheen ging. Super gezellig!!! Helemaal leuk.
We zijn ergens gaan ontbijten en uit gaan zoeken wat we wilden gaan doen. We besloten om naar cleland wildlife park te gaan, zo’n uurtje boven de stad. Wij op weg. Slippertjes aan want t was pretty hot, tasje mee, half flesje water.. je merkt t al. Wij in de bus.. en vanaf de bus was het dan nog zo’n 23 min lopen. Best te doen dachten wij. We stappen uit en wisten meteen al niet waar we waren.. we stonden ergens in de Adelaide hills, en zagen nou niet echt een gangbare weg. Gelukkig woont er 1 iemand daar, die toevallig buiten stond en ons wilde helpen. Ze keek ernstig verbaast dat wij daar stonden.. het park ligt namelijk beneden in het cleland conservation park.. zegmaar de bosjes waar wij voor stonden. Ook maakte ze zich ernstig zorgen over onze schoenkeuze.. ja uh weten wij veel dat we door de bosjes moeten lopen.. het is slangentijd, dus we moeten gewoon extra uitkijken! Ahjoh, die 20 min redden wij wel! We give it a try! Wij de bossen in, Na een half uur zagen we nog niks.. hm we zullen er wel bijna zijn, misschien lopen we langzaam (wat trouwens echt niet zo was.. en dat wisten we toen zelf ook wel.. maar je houd het positief). Er kwam een gast voorbij rennen, en na 20 min kwam hij ook weer terug. Wij gingen er dus vanuit dat het dichtbij zou zijn.. dom natuurlijk dat we het niet even zijn gaan vragen, want hij was serieus de enige die we daar gezien hebben. Na een uur werd ons humeur er niet heel veel beter op en begonnen we met zeuren! Geen weg terug.. das ook geen optie, maar verder door…. Klonk ook niet meer als een optie! Shit.. wat nu. Het enige wat je hoort zijn wat beesten, en je ziet niks meer dan bomen (ja en die beesten natuurlijk!).
Als je elkaar dan ook nog lekker gaat opfokken omdat je een stuk omgevallen boom aanziet als iemand die op zijn knieën zit, en vlak daarnaast alleen een t-shirt in de boom ziet hangen.. word je lichtelijk gefrustreerd. Dik anderhalf uur hebben we zo gelopen.. het werd steeds enger en vervelender. Geen bereik, geen kaart geen google maps niks!!! Uiteindelijk hebben we een weg gevonden. YESSSSS we deden nog net geen vreugde dans. We zijn de weg gaan volgen en kwam uiteindelijk uit bij het betaalde wildlife park. WHOEHOEEE wat waren wij blij zeg! Bezweet en uitgedroogd kwam we aan.. we gingen hierheen om een Koala vast te kunnen houden.. we hadden door onze trip nog maar een half uurtje dat dat mogelijk was.. en het eerste wat we zagen was, beperkte plekken! Vol is vol.. sorry!! NOOOOO. We gingen het meteen vragen en fjuw.. we konden nog! Als de malle zijn we naar die plek gelopen, de rest zien we later wel eerst dit!! En het was die hele trip waard. Super gaaf.. heel vreemd ook! Het lijkt zo normaal maar wees eerlijk.. wij hebben dit niet hoor! Haha!
We hebben de rest van het park ook allemaal nog kunnen zien en met aardig wat beesten op de foto geweest. Om 17.00 sluit het park.. en om 17.01 beseffen wij dat we nog binnen in het park staan! Ohfuk… We snel snel naar de uitgang maar gelukkig was er een exit voor achterblijvers! Er zou een bus gaan van de ingang, en dat hadden wij heel slim al gezien en tijden onthouden toen we aankwamen. Alleen waren wij zo slim.. dat we inderdaad op dat tijdstip bij de bus waren, alleen niet bij de goeie halte! Oftewel… er rijd niks meer terug!! Ohjeeej…. Simone is gaan vragen aan een Duits stelletje of zij die andere halte kennen.. helaas! Gelukkig boden ze aan ons af te zetten op het station. SUPER! Wij achterin de auto op 2 emergency Seats mee t park uit. Staan we boven, hebben ze gewoon ook het parkeren afgesloten met een gate! Fijn.. nu staan we alsnog opgesloten in het park. Dat meisje heeft gebeld en uiteindelijk kregen we dan een code om het slot te openen en konden we gaan. Wat een dag zeg! Eenmaal bij het station besloten we om naar Glenelg te gaan. Ik had gezien dat dit het gezelligste kust plekje is bij Adelaide.. dus was best benieuwd. Daar aangekomen waren we per ongeluk een halte om 4 te laat uitgestapt.. ach ja maakt niet uit. We hadden een leuke wandeling over de boulevard. Bij het drukste stukje kwamen we erachter dat er een soort van feest aan de gang was. Allemaal mensen die muziek maakte, een modeshow was opgezet, barretjes buiten, super gezellig sfeertje! We zijn daar de zonsondergang gaan bekijken.. want aan deze kant zakt de zon wel onder in de zee. Daarna zijn we uiteten gegaan in salsas een heel leuk Mexicaans tentje met super leuk uitzicht. Tijd om terug te gaan. We moeten morgen erg vroeg op! We lopen richting bus.. en komen erachter dat deze om 22.00 voor het laatst gaat. Kijken op ons horologe and guess what… 22.02. jahooorrrrr en hier rijden ze optijd. We hebben nog even staan wachten en besloten uiteindelijk maar de taxi te nemen. Netjes bedrag afgesproken en veilig thuis gebracht. Het is toch niet te geloven zo’n dag!

vrijdag 23 januari -> Kangaroo Island
Vandaag hopen we op meer geluk! Om 8 uur moesten we de auto ophalen bij Europcar. Dit verliep erg makkelijk, en al snel kreeg ik de sleutels van een leuke rode Nissan Micra in handen. De auto opzoeken en gaan! Toen realiseerde ik me opeens dat ik aan de andere kant moest instappen, aan de andere kant moest gaan rijden.. en dat ik dit nog nooit gedaan had! Ohjeeeeejjj…
Vol spanning stapte ik de auto in.. moest ik ook nog eens door een smalle garage deur naar buiten, ochjezus als dit maar goed gaat. (Gelukkig hebben we hem wel voor extra veel centjes volledig verzekerd.. you never know!). eenmaal op de weg was het en fluitje van een cent.. maakte ik me hier zo druk om?! Je went er zo gigantisch snel aan.. dat het niet eens meer gek was!! Het was zo’n 2 uur rijden naar cape Jervis, het puntje onderin bij Adelaide! Daarvandaan moesten we de Ferry nemen naar Kangaroo Island. De tours die we gezien hadden en eerst wilde doen, leken ons veel te duur.. dus dachten we slim gedaan te hebben door een auto te huren! Eenmaal bij de Ferry schokken we ons bijna te water van de prijs! 360 dollar voor een Ferry ritje van 45 minuten.. Are you kidding me :O
We hebben een deal gekozen waar ook het slapen in een lodge bij zat.. uiteindelijk nog een hoop geld, maar tot nu toe ietsje minder dan een tour (Even weggelaten dat we straks alle entree gelden e.d. zelf moeten betalen en dus eventueel of zelfs duurder uit zijn. Thanks 2 the ferry die t meest kost). Anyway mag de pret niet drukken! We weren in een reserve rij geplaatst voor de ferry van 12 uur. We hoopte zo dat we toch nog mee konden. Anders moesten we anderhalf uur wachten, en daarvoor zijn we niet 7 uur op gestaan natuurlijk! Buiten het feit dat we langer op Kangaroo Island willen zitten natuurlijk. Kwartiertje voor 12 kwam er een mannetje aanlopen en vertelde dat we toch mee mochten!  Jeeej, wij helemaal happy!! Het uitzicht was erg mooi, maar omdat we alvast een beetje een route wilde bedenken zijn we lekker binnen gaan zitten puzzelen met de kaarten erbij.
3 kwartier laten reden we de ferry uit, we zijn er!! Wat is het hier rustig.. echt outback idee!
een route die gigantisch mooi is, en waar je in een uur tijd misschien maar 2 auto’s passeert. Bizar!
we zijn als eerst naar Seal bay gereden en konden daar gelukkig meteen met een tour mee. We hadden er iets meer van verwacht, maar ondanks dat was het wel gaaf om die seals te zien. Bedoel, wij kennen het echt alleen uit dierentuinen enzo.. en dit is gewoon ‘Hun’ strand. Na wat leuke kliekjes zijn we doorgereden naar onze lodge. Daar aangekomen was het erg rustig, maar hele leuke uitstraling. Het valt eigenlijk niet echt te omschrijven hoe het eruit ziet, maar het is een beetje een mix van Camping/bungalow idee, of uhm… het huisje van familie weekend/studieweekend en de camping ofzo.. dan heeft iedereen nu inmiddels wel een beetje een idee denk ik :P Zo niet, sorry maar het was gewoon leuk daar.. laten we het daar op houden! We kregen een korte rondleiding en toen zagen we onze kamer… Whaaaa wat een heerlijk bed staat daar!! 2 singels, lekker hoog.. super goed matras.. wat zullen wij lekker slapen! Maargoed, daarvoor waren we niet nu al daar. We zijn snel naar de auto gegaan, want er was nog een hoop wat we wilde zien. Wat we vreemd vonden is dat de vrouw daar vroeg of we wel ons avondeten al gekocht hadden in het winkeltje vooraan.. Nee zeiden wij, want we zijn er net. Ze keek een beetje geschokt, zei dat het winkeltje wel dicht zou zijn of snel zou gaan.. en dat we het nog konden proberen want we konden gratis gebruik maken van alle spullen. Ja leuk en aardig, het is net 4 uur.. wij denken nog even niet aan ons diner dachten wij nog. Zo gaan we verder.. 20 km verderop bedenk ik me dat ik heel dom het sleuteltje van onze kamer in de wc heb laten hangen… oeps! Wij weer terug. Er zou een busje backpackers komen in de avond en wij wilde niet dat iemand onze kamer in zou kunnen. Gedoe! Eenmaal daar besloten we dat het om de 1 of andere reden logischer was om eerst wijn te halen in het winkeltje.. en wat kon ons die sleutel opeens weinig schelen zeg! Wij een lokaal wijntje ingeslagen, en toen de sleutel gaan zoeken. (je ziet het goed, alleen wijn, nee geen avondeten, dat doen we daar wel dachten wij). Ahfijn, sleutel gevonden en hup weer terug. Bij onze eerste stop kwamen we erachter dat alles om 4 uur dicht gaat! YES.. SHIT! Gelukkig had dit niet hoge prio, maar had leuk geweest om te zien! Achja, door naar het volgende. Na paar km verder komen we aan bij de remarkable Rocks. Op t eerste gezicht ziet het er niet heel bijzonder uit, maar hoe dichterbij je komt.. hoe mooier het is! In een melige bui hebben we daar aardig wat plaatjes geklikt! Super leuk. We besluiten om een stuk verder te rijden.. we stoppen op een een aantal mooie uitkijk punten om vervolgens uit te komen bij the Admiral Arch. Het plaatje dat je altijd overal ziet.. en waar je nu gewoon zelf bent! Lange trappen naar beneden, via de seals die ook daar gewoon liggen (tja, die eerste tour sloeg dus eigenlijk nergens op, maarja, kunnen we wel weer afvinken). Beautiful dit. We wilden graag zonsondergang zien, maar omdat het opeens erg bewolkt is en we daarvoor nog 2 uur moesten wachten, besloten we om terug te gaan opzoek naar eten.. het was inmiddels al half 8. (nu we erover nadenken, we hadden helemaal niks gezien onderweg).
Op de terug weg moest ik een aantal keer een noodstop maken omdat er kangaroos voor de auto huppelde. Super grappig eigenlijk! We zijn gestopt bij een aantal plekken waar vollop wildlife zat! Het is wel echt gek hoeveel dode dieren er langs de weg liggen.. je bent de hele weg aan het uitwijken voor van alles. Bijna terug bij de Lodge hadden we nog steeds geen eet gelegenheid of wat dan ook gezien! Hoe dan… is er dan echt niks?? Vandaar dat die vrouw om 4 uur al zei dat we dat moesten regelen…… ahaa!
We zijn dus lekker crea geweest met ons avondmaal. We hadden nog een zak dorito chips, verlepte kaas van de ochtend die hele dag in de auto gelegen had, en wijn! (die we dan wel weer in de koeling hadden bewaard). Van daar hebben we brood gejat, onze verlepte kaas erop gedaan en zo hadden we toch nog een prima binnen te houden tosti gemaakt. Ook wat kaas over de doritos in een schaaltje en het zijn net nacho’s! Prima toch. ;).

Zaterdag
Zijn we op tijd op gestaan en na het ontbijt zijn we stukje omhoog gereden. Aangezien we alle2 houden van gekke dingen doen, besloten we te Quad rijden. We konden meteen een tour doen, met zn tweetjes. Nou super toch! Hij had 2 kleine quads neer gezet om op te oefenen maar al snel merkte hij aan ons gezicht dat wij het daar niet mee eens waren. Doe ons maar meteen een grote! Das meer ons ding zegmaar! Lachend pakte hij 2 grote quads naar voor, gaf wat instructie en begonnen wij aan onze oefen rondjes. Te leuk dit!! Al snel gingen we op pad.. door de dichtzittende bossen, het weiland, langs de schapen, door de modder, in het water, in de echte outback zitten wij heerlijk op een quad! Ik zat achteraan en kon het niet laten om wat te spelen met dat ding. Hoe hard kan die eigenlijk enz ging al snel door mij heen. Tijd om dit te testen dus. Op het weiland zag ik mijn kans.. 1 recht stuk.. ik liet meneertje van de quad verhuur en simoon gaan en wachten zelf totdat ik vond dat het gat tussen mij en Simone wel erg groot werd. Ik gaf een dot gas en stond met 55 kmpu binnen no time achter simoon! OEPS dan moet je wel remmen spaans! Net op tijd, en niet gesnapt! Gelukkig.
De man die de tour gaf vertelde ook best veel onderweg waardoor je meteen ook wat meer hoorde over de omgeving enzo.
Na anderhalf uur stonden we weer veilig naast onze quads en konden we verder! Wat was dit gaaf zeg!
We pakte onze kaart erbij en gingen ons rondje verder. Er stond veel op ons programma, maar uiteindelijk redden we alles prima en hebben we wat dingen geskipt. Het Island is opzich te groot voor 2 dagen, maar omdat wij alle wildlife parken en farms al over wilde slaan is het allemaal makkelijk te doen. (die parken hebben we nu wel gezien, dan maken we liever tijd voor andere dingen). Door flinders Chase NP gingen we eerst naar Stokes bay. Hier hebben we geluncht en jawel, mevrouw had weer fish and chips.. met de saus prima te doen haha. Daar zijn we via de rotsen naar een strand gelopen! Iets wat je totaal niet verwacht. Een boordje strand, op een rots ziet er gek uit.. maar de weg naar dat strandje is nog gekker! Een pad tussen de rotsen door. Vanuit hier zijn we doorgereden naar kingscote, de grootste stadje van het eiland. Haha we verwachten er dus erg veel van, maar dat viel nog best mee! We gingen verder naar American River en penneshaw. Onderweg zijn we nog gestopt op een aantal mooie uitkijk punten om de kodak momentjes vast te leggen. In Penneshaw aangekomen waren we dol enthousiast over de pinguins die er moeten zitten. Wij naar het kantoor. Dicht! Aaahh niet! Wij lezen wat er op de deur hangt.. en serieus, sinds 2013 zijn er geen pinguins meer gezien.. Ohh dus thats why! Hahah… We zijn door gereden een stukje omhoog! Wat een schitterend uitzicht zeg. We hadden in Penneshaw een pizzeriatje gezien en zijn daar meteen maar wat gaan eten. De tijd vliegt en om 7 uiterlijk moesten we alweer bij de ferry staan.
De ferry terug was bizar! Het stormde beetje en dat was duidelijk te merken in de boot!!
Terug aan land hebben we een flink gangetje gegeven richting Adelaide city. We hadden nog geen hostel, want op kangaroo island hadden we totaal geen bereik.. dus moesten we dat nu snel nog uitzoeken. We hebben een aantal hostels gebeld vanuit de auto, maar bij niemand konden we na 10 uur inchecken.. en dat gingen wij op een kwartier na niet halen! Uiteindelijk werd dat kwartier steeds langer, want onderweg probeerde we bij hotels te stoppen om daar dan te overnachten en de volgende ochtend heel vroeg terug te gaan. NIKS! Staat er advocaatje Hotel op de deuren en uithang boorden, is het geen hotel! Na 3 zulke acties waren we het zat. Het werd maar later en later, en er was niks te vinden. Ons humeur zakte ook steeds verder weg. Eenmaal in de stad, zagen we weinig kans. Er waren 3 evenementen aan de gang het weekend en alles zat vol. We waren het nog vragen in een hotel maar helaas. We hadden inmiddels alle2 geen telefoon meer dus konden ook niks opzoeken! Uiteindelijk zagen we verderop het Ibis hotel…… het is het proberen waard! Simone ging het vragen binnen, en kwam uiteindelijk terug met de melding: er is plek!! Ik maakte een sprong van blijdschap! Eindelijk het is al bijna 12 uur.. en we waren kapot! Al snel volgde ze met, voor 90 dollar per persoon!! WHAAAATTT Are you freaking kidding me!! HOEVEEEELLLL…. Heel erg lang nadenken deed ik uiteindelijk toch niet. We waren verrot. Ik was het zat en wilde een bed! Half uur later was het geregeld, konden we de auto parkeren en wij op naar de 14de etage! Eenmaal in de kamer zag ik een 2 pers. bed. Of nouja een twijfelaar. Ohjeej, dit word niet leuk voor Simone dacht ik! Ik maakte er snel 2 lakens van en sprong onder de douche! Dat werkte, want daarna schonken we een wijntje in, keken we alle foto’s terug en werd t maar later en later!

Zondag -> Back 2 Sydney!
Om 7 uur ging de wekker. Na een erg kort nachtje was het tijd om op te schieten. Half 8 uitgecheckt en de auto opgehaald. Snel nog even getankt en toen ingeleverd. Gelukkig was alles goed en konden we snel weg! (we hadden zelfs de auto gewassen, dus veel klagen hadden ze ook niet). We zijn meteen doorgelopen naar de bus die ons asap naar het vliegveld moest brengen! Gelukkig ging dit allemaal erg snel en waren we er netjes op tijd. Ingecheckt en op naar de gate. Omdat we alle2 andere dag geboekt hadden zaten we niet bij elkaar, maar ach.. die 2 uur overleven we heus wel! Terug in Sydney was het alsof we thuis kwamen. Zijn de trein in gestapt en gingen naar huis en hostel.
2 a 3 uurtjes later hadden we alweer afgesproken! Haha! We zijn wat gaan drinken bij Lush op Bondi, en besloten om daar ook maar meteen te blijven voor het avondeten. Later kwamen we daar ook de tweeling nog even tegen, en Nadine uit Duitsland (die Simone had leren kennen in Melbourne) schoof ook nog even aan! Jade en Jess haakte al snel af en ik ben met de andere meiden thuis mijn Goon gaan halen. De familie bleek niet thuis te komen, dus hebben we hier thuis even een wijntje gedaan en hebben we alle info folders erbij gehaald om onze trips te bekijken en naast elkaar te leggen. Gezellig avondje dus!

Maandag 26 januari: STRAYA DAY..
Happy Australian day mates!
Straya day kan je een beetje vergelijken met de NL koningsdag.. Overal leuke dingen te doen, live muziek op elke hoek.. podiums in het water, en helaas…. Alles vandaag in het water! Wat een rot weer hadden we zeg!! Zoooo zonde!!! Simone en ik zijn toch naar het opera house gegaan omdat daar vanalles te doen is.. maar toen we daar aankwamen hield de band op het water net op met spelen, en was alleen een beetje klaar! En nee, dat was niet omdat we te laat waren. Stonden we dan, in onze straya outfit! We hadden ook de uitnodiging gekregen om naar de house party van Jacob, Adam, Jo and Sebastian te gaan. Goed dan maar meteen die kant op! We hadden een kado gehaald (waar we zelf ook nog wat aan hadden, GOON). En een kado voor de 2ling die vandaag jarig zijn!:) dubbel feest.
Eenmaal binnen was het inderdaad direct feest. We hadden aardig wat in te halen merkte wel.. You need 2 drink, and You need to drink fast.. haha jaaa we zullen zien mate! Al snel waren ook wij allemaal in een party stemming en was t al snel laat. Wij wilde graag uiteten en de vuurwerk show zien. Na oud en nieuw kan je daar geen genoeg van krijgen. We werden overgehaald om daar te koken, dus vooruit dan maar. Op naar de suup! Terug voor de deur konden we er niet in.. das gek! Wij bellen en er werd uitgelegd hoe we het slot konden open maken, Jo zou wel boven zijn. Eenmaal boven was er helemaal niemand…… Hm! We zijn zo vriendelijk geweest om gebruik te maken van alle spullen en een flinke maaltijd neer te zetten. En moet zeggen.. ondanks de liters goon ging dit prima! (of het leek op dat moment gewoon zo.. kan ook nog. Haha). Na half uur kwam de rest ook weer thuis met dikke pizza dozen… uhm guys, hadden jullie ons net niet overgehaald dat het beter was hier te koken.. anyway! We waren wel te laat nu voor het vuurwerk. :p Jacob kwam met t geweldige idee om naar t dakterras van de buren te gaan. Altijd goed, dus daar stonden we dan.. helaas zagen we alleen de hoogste in het echt maar ook die waren weer super mooi!!
Daarna was het plan al snel om uit te gaan.. maar omdat we tot half 12 daar zijn blijven hangen, werd dat m niet meer voor mij! (en voor de rest achteraf ook niet). Goon is starting 2 work.. dus bed tijd!

Dinsdag: Back 2 normal….
Of nouja, wat je normaal kan noemen. Aangezien het hier nog vakantie tijd is etc. is het hier ook nog allemaal lekker rommelig! Maar goed, wie maakt dat wat uit! :)
Vandaag wel weer het werk ritueel.. ochtend lunch maken en zorgen dat Henry klaar is voor day care, middag wat wasjes en vrij, eind vd dag weer werken spelen en koken, en avond vrij!
Opzich had ik niet veel moed na alle drukke dagen dus vond ik mijn vrije tijd vandaag extra fijn. Helaas geen goed weer.. maar mooi de tijd om mijn verslagen van site te veranderen, aangezien die andere niet meer werkt . Dit koste me overigens mijn hele dag aan vrije uren.. en het is nog niet eens klaar……. Great.

Woensdag 28 januari: De week is doormidden!
Ik kan wel weer vertellen hoe me ochtend was, maar als ik zeg het zelfde als gister weet iedereen het ook! Haha. In de middag verder gegaan met mijn verslag.. gelukkig redelijk gelukt vandaag. Al stond ik wel op het punt om hier de nieuwste platste en voornamelijk snel werkende mini laptop te kopen! (Alleen denkend aan mijn paps die dan zal zeggen dat t niet slim is voor de garantie/reparatie enz enz enz.. liet ik dat toch maar!)
In de avond gekookt voor ons en de familie van Huw uit de UK en daarna filmpje gekeken met de kids!

Ondanks dat het niet eens over een hele lange periode gaat, dit verslag, is het wel weer ontzettend lang geworden. Ik denk zelfs de langste tot nu toe.
Zolang jullie het leuk blijven vinden, is het helemaal goed! Ik schrijf graag op wat ik allemaal mee maak, en neem jullie graag een klein beetje met me mee natuurlijk!! :)
Mis jullie wel hoor ondertussen!!

Liefs en een hele dikke kus aan jullie <3


  • 02 Februari 2015 - 15:22

    Sharon:

    Hey Cynnie! Super leuk om te lezen wat je allemaal weer gedaan hebt en super leuke en mooie foto's. Nog lekker verder genieten in down under en dat je nog maar veel leuk dingen mag doen en zien! Ben nu alweer benieuwd naar het nieuwe reisverslag

  • 02 Februari 2015 - 16:38

    Helen:

    Super leuk om te lezen!! Reizen hier beetje met je mee... Beter ook, want het weer is niet top! Hoewel bij jou ook (even..) niet.. Geniet! X

  • 02 Februari 2015 - 17:03

    Jolanda:

    Wow wat een verhalen weer, never a dull moment. Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Volgens mij zien we je voorlopig nog niet terug......Geniet ervan!!! Xx Jo, Jeroen, Tom & Robin

  • 02 Februari 2015 - 18:02

    Sandra En Willem:

    erg leuk om jou zo te volgen je schrijft het ook allemaal erg leuk op. dat je nog maar veel ervaringen mag op doen en dat je alle doelen mag bereiken waar je voor ging. Ik denk wel dat er een vriend is die je erg mist. Groetjes Willem en Sandra

  • 02 Februari 2015 - 18:02

    Sandra En Willem:

    erg leuk om jou zo te volgen je schrijft het ook allemaal erg leuk op. dat je nog maar veel ervaringen mag op doen en dat je alle doelen mag bereiken waar je voor ging. Ik denk wel dat er een vriend is die je erg mist. Groetjes Willem en Sandra

  • 02 Februari 2015 - 19:25

    Paps En Moes:

    Heeeeeeeeeey meissie,
    We zitten met de nodige verbazing en plezier je verhaal te lezen.
    Geen idee wie jou heeft leren schrijven............ dacht dat wij verhalen konden oppennen maar je wint hoor.

    Geweldig zoals je al je belevenissen op papier knalt. Gewoon super leuk en hoewel we je verhalen dagelijks op de app (uh van moes want dat heb paps nie op een zwartbessie) kunnen volgen is het leuk om terug te lezen.

    In 2 maanden heb je al veel gezien, gedaan en genoten.....
    Tuuuurlijk missen we je, maar als je terugbent hebben wij geen omkijken meer naar opruimen, koken, afwassen, strijken, boodschappen (laten brengen) en nog veel meer of vergissen we ons nu... !!

    Meis geniet er lekker van, doe leuke dingen en we volgen je op de voet.
    Liefs, kussies, knuffels en nog veel meer van ons
    xxxxxxxxxxxxx

    ps
    T'is nu half 8 en wie gaat er koken denk je ??

  • 02 Februari 2015 - 19:25

    Paps En Moes:

    Heeeeeeeeeey meissie,
    We zitten met de nodige verbazing en plezier je verhaal te lezen.
    Geen idee wie jou heeft leren schrijven............ dacht dat wij verhalen konden oppennen maar je wint hoor.

    Geweldig zoals je al je belevenissen op papier knalt. Gewoon super leuk en hoewel we je verhalen dagelijks op de app (uh van moes want dat heb paps nie op een zwartbessie) kunnen volgen is het leuk om terug te lezen.

    In 2 maanden heb je al veel gezien, gedaan en genoten.....
    Tuuuurlijk missen we je, maar als je terugbent hebben wij geen omkijken meer naar opruimen, koken, afwassen, strijken, boodschappen (laten brengen) en nog veel meer of vergissen we ons nu... !!

    Meis geniet er lekker van, doe leuke dingen en we volgen je op de voet.
    Liefs, kussies, knuffels en nog veel meer van ons
    xxxxxxxxxxxxx

    ps
    T'is nu half 8 en wie gaat er koken denk je ??

  • 02 Februari 2015 - 19:29

    Oma:

    Hoi liefje,
    't Is het verslag weer wel. Je geeft ons wel wat te lezen zeg. Ik vind het gaaf wat je allemaal beleeft.Je ziet zo verschrikkelijk veel en zulke mooie dingen. Hartsikke leuk. Ik zou zeggen blijf volop genieten, dan kun je ons mee laten genieten. Ik kijk alweer uit naar je volgende verhalen. Heel veel plezier een dikke kus en een stevige knuffel. Groetjes Oma.

  • 02 Februari 2015 - 19:58

    Zus:

    Hee zussie,

    Is kijken of het lukt om in 1 keer een reactie neer te zetten. Ik schrijf nu wel alles zonder smileys, hoewel deze site het misschien wel goed opslaat.
    Haha dit was idd wel het langste verslag tot nu toe. Ik ben denk ik wel een half uur bezig geweest met lezen. En daarna natuurlijk nog je foto's! Maar blijf maar lekker zo doorschrijven hoor! Blijft iedere keer weer leuk om te lezen! :))
    Wie had gedacht toen je op Ibiza 10 keer riep dat je een koala was, dat je er een half jaar later een vast zou houden!! Echt cool! Ik wil er ook 1! ;)
    Maar na al deze stoere dingen die je al hebt gedaan kun je de volgende keer vast zelf wel zwemmen tussen die kleine visjes! :p

    Mis jou zussie, hopelijk kunnen we snel weer een keertje skypen!
    Veel plezier!
    Loveyou xxxx

  • 07 Februari 2015 - 14:50

    Larissa:

    Cinnieee,
    Aaaahhh die koalaaa!! so cute:)
    Wat heb je weer gave dingen meegemaakt!
    Zeker een lang verhaal maar weer super leuk om te lezen:)
    Miss you cinnie!
    Binnenkort gaan we wel weer even skypen op de band,
    Veel plezier xxxx

  • 13 April 2015 - 17:13

    Maaike:

    Jooo
    Hahaha hier alsnog mn beloofde reactie ;)
    Ik verwacht nu toch wel van je dat je minimaal één koala mee terug neemt :D
    Haha <3 xx Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 19979

Voorgaande reizen:

04 December 2004 - 30 November -0001

Backpacken in Australië

Landen bezocht: